Bez widoczności w sieci bardzo trudno o sukces w biznesie. Praktycznie jest to niemożliwe. Z tego powodu na pozycjonowanie stron internetowych decyduje się ogromna liczba przedsiębiorców. Poniżej przedstawimy Ci zarówno, czym jest wspomniana usługa, a także wskażemy, z jakich elementów się składa. Opisywaną usługę oferują zarówno freelancerzy, jak i mniejsze, średnie oraz duże agencje marketingu internetowego.

Pozycjonowanie stron internetowych – co to jest?

Usługa pozycjonowania stron internetowych to inaczej marketing w wyszukiwarkach. Jeżeli na przykład właściciel firmy zdecyduje się skorzystać z pozycjonowania, może liczyć na wysokie pozycje w organicznych, czyli bezpłatnych wynikach wyszukiwania pod wartościowe frazy kluczowe. Pozycjonowanie stron www to także proces, który ma na celu maksymalizację zarówno jakości, jak i ilości ruchu, który pochodzi z wyników wyszukiwania. Pojęcie pozycjonowania stron www jest również w wielu przypadkach tożsame z pojęciem SEO (ang. Search Engine Optimization), czyli z optymalizacją stron internetowych pod kątem algorytmów wyszukiwarek.

Bez widoczności w sieci bardzo trudno o sukces w biznesie.

Pozycjonowanie stron internetowych – z jakich elementów się składa?

Pozycjonowanie stron www to złożone zagadnienie, a także długofalowy proces, który składa się z wielu elementów. Najważniejsze z nich to:

  • optymalizacja kodu strony internetowej,
  • dobór słów kluczowych,
  • budowanie bazy linków zewnętrznych,
  • linkowanie wewnętrzne,
  • publikowanie wysokiej jakości treści (optymalnie nasyconej słowami kluczowymi).


Optymalizacja kodu strony internetowej to troska między innymi o to, aby kod został zredukowany do minimum, a także, aby był maksymalnie uporządkowany. Opisywane działanie ma wpływ na wydajność strony www, czyli czas jej ładowania. Dobór odpowiednich słów kluczowych jest również bardzo ważny. To właśnie wpisując frazy kluczowe w oknie wyszukiwania Google, użytkownicy przeszukują zasoby wyszukiwarki. Budowanie bazy linków zewnętrznych to tak zwany proces link buildingu. Jest on zaliczany do działań SEO Off Site, czyli usługi pozycjonowania stron internetowych wykonywanej poza obrębem witryn klientów. Linkowanie wewnętrzne polega z kolei na odpowiedniej strukturze odnośników w obrębie jednej domeny. Publikowanie wysokiej jakości treści o odpowiednim nasyceniu frazami kluczowymi również ma spory wpływ na pozycjonowanie. Agencje SEO bardzo często decydują się na zatrudnienie profesjonalnych copywriterów, którzy formułują unikalne, merytoryczne i zoptymalizowane pod SEO treści.

Pozycjonowanie stron internetowych – komu jest dedykowane?

Usługa pozycjonowania stron internetowych jest tak naprawdę dla każdej osoby, która ma firmę posiadającą stronę internetową. Praktycznie nie można sobie wyobrazić widoczności w sieci bez usługi pozycjonowania. Podstawowe SEO jest potrzebne już na etapie tworzenia witryny internetowej. Z usług agencji SEO korzystają zatem właściciele zarówno małych, jak i wielkich oraz dużych firm. Nawet w sytuacji, gdy ktoś prowadzi niewielką firmę, może mieć konkurencyjną pozycję w organicznych, czyli bezpłatnych wynikach wyszukiwania. Może również skorzystać z usługi pozycjonowania lokalnego. W tym przypadku Google wyświetla swoim użytkownikom witryny firm, które działają w najbliższym położeniu geograficznym. Nie może zatem dziwić fakt, że tak wiele osób decyduje się na usługi pozycjonowania. Długofalowy proces pozwala na trwałe rezultaty. Potrzeba jedynie pewnego budżetu i trochę cierpliwości w oczekiwaniu na pierwsze na rezultaty usługi.