Każdy sklep internetowy ma jeden cel. Jest to oczywiście sprzedaż oferowanych produktów. Branża e-commerce rozwija się jednak niezwykle dynamicznie. Oznacza to, że z roku na rok działalność rozpoczynają nowe e-sklepy. Konkurencja staje się zatem coraz większa. Aby zatem sklep sprzedawał produkty, musi generować coraz większy ruch. Innymi słowy, użytkownicy muszą trafiać na stronę sklepu i ją odwiedzać. Dziś wszelkich informacji o markach, produktach i usługach poszukują oni w wyszukiwarce internetowej. Oznacza to konieczność uzyskania wysokich pozycji w wynikach wyszukiwania. W tym celu sklep internetowy musi być skutecznie pozycjonowany.

SEO sklepu internetowego

Każdy sklep internetowy ma jeden cel. Jest to oczywiście sprzedaż oferowanych produktów

Samo Seodot pozycjonowanie sklepów internetowych zawsze poprzedzone powinno być ich właściwą optymalizacją. Sklepy internetowe najczęściej są dość rozbudowane. Mowa tu o tym, że struktura sklepów zwykle składa się z wielu kategorii, podkategorii i stron produktowych. W związku z tym koniecznie zadbać trzeba o to, aby taka struktura zbudowana była w sposób właściwy. Innymi słowy, nawigacja po sklepie internetowym musi być łatwa i intuicyjna. Właściwie zbudowana struktura e-sklepu będzie przyjazna nie tylko dla odwiedzających sklep, ale również dla robota wyszukiwarki. Wszystkie podstrony sklepu internetowego zostaną dzięki temu szybko przez wyszukiwarkę zaindeksowane. Optymalizując sklep internetowy, pamiętać trzeba również o tym, aby wszystkie jego podstrony bardzo szybko ładowały się w przeglądarce internetowej. Nie można zatem umieszczać na stronach sklepu zbyt „ciężkich” zdjęć i grafik. Na koniec wspomnieć trzeba jeszcze o samych adresach URL. Powinny być krótkie i zawierać frazę kluczową jak np. nazwa kategorii czy produktu.

Opisy kategorii i produktów

Na pozycjonowanie sklepów internetowych duży wpływ mają również opisy kategorii, podkategorii i produktów. Wynika to z faktu, że już od dłuższego czasu algorytm wyszukiwarki ogromną wagę przykłada do jakości treści publikowanej na stronach internetowych. Dlatego w przypadku sklepów internetowych zadbać należy o unikalne i rozbudowane opisy kategorii, podkategorii i samych produktów. Ważne, aby każdy opis zawierał frazy kluczowe. Nie tylko frazy ogólne, ale również te z tzw. długiego ogona. W przypadku pozycjonowania sklepów internetowych to właśnie frazy z „długiego ogona” odgrywają najważniejszą funkcję, gdyż generują one największy ruch.

Właściwe linkowanie


Pozycjonowanie sklepów internetowych to również właściwe linkowanie. Mowa tu o linkowaniu wewnętrznych oraz o pozyskiwaniu linków przychodzących. Wysokiej jakości linki przychodzące mają ogromny wpływ na pozycję sklepu w wynikach wyszukiwania. Co jednak najważniejsze w przypadku linków przychodzących, to ich jakość, a nie sama ilość.