Ostatnie lata przyniosły prawdziwą rewolucję w marketingu – jej efektem jest rosnące znaczenie skutecznej reklamy w sieci, gdzie miliony potencjalnych klientów szukają ofert, które spełnią ich oczekiwania. Najpopularniejszym narzędziem do znajdowania konkretnych produktów lub usług jest wyszukiwarka Google. Obecność w niej na branżowe frazy kluczowe jest dla przedsiębiorcy absolutnym priorytetem. Aby mógł on zrealizować swój cel, konieczne staje się pozycjonowanie strony firmowej, które zwiększy jej widoczność.

Czym jest pozycjonowanie stron www?

Pozycjonowanie to usługa, której początki sięgają końcówki ubiegłego stulecia. Na dobre rozwinęła się jednak dopiero ok. 10 lat później, gdy rola wyszukiwarek w procesie zakupowym zaczęła być coraz istotniejsza. Pozycjonowanie, w dużym uproszczeniu, polega na działaniach w obrębie strony www, jak i wokół niej, które mają za zadanie zwiększyć jej atrakcyjność dla wciąż aktualizowanego algorytmu Google. To właśnie algorytm wyszukiwarki decyduje, które strony warto polecać użytkownikom – jeśli Google uzna stronę za wartościową, będzie ją premiować poprzez wyświetlanie na lepszych pozycjach w wynikach niesponsorowanych. W ten sposób użytkownicy (czyli potencjalni klienci przedsiębiorcy) mogą natrafić na konkretne oferty sklepów i firm.

Czy pozycjonowanie stron www jest trudne?

Pozycjonowanie to usługa, której początki sięgają końcówki ubiegłego stulecia

Sama idea i sposób działania pozycjonowania nie są trudne do zrozumienia dla kogoś, kto ma już pewne pojęcie o stronach www. Aby w praktyce wykorzystać tę wiedzę, trzeba mieć jednak duże doświadczenie i dysponować specjalistycznymi narzędziami. Te z kolei są dość drogie, dlatego na ich zakup decydują się przede wszystkim agencje SEO, dla których pozycjonowanie stron www to podstawowa gałąź działalności.

Amatorskie pozycjonowanie strony firmowej lub sklepu internetowego jest niezalecane. Obecny algorytm Google jest niezwykle czuły na wszelkie próby manipulacji wynikami organicznymi – gdy działania domorosłego pozycjonera przyciągną nadmierną uwagę wyszukiwarki, może się to skończyć skutkiem odwrotnym do zamierzonego. Zamiast wypozycjonować stronę na określone frazy, jej właściciel doprowadzi do spadku pozycji, które niezwykle trudno będzie odbudować. Dużo lepszą decyzją jest zainwestowanie w profesjonalne pozycjonowanie w agencji SEO, która potrafi przeprowadzić promocję firmy w sieci w skuteczny i bezpieczny sposób.

Od czego zaczyna się pozycjonowanie strony?

Amatorskie pozycjonowanie strony firmowej lub sklepu internetowego jest niezalecane

Profesjonalne pozycjonowanie stron www zawsze rozpoczyna się od audytu SEO. Ta usługa w wielu agencjach jest bezpłatna i ma na celu zapoznanie się pozycjonera z charakterystyką strony, branżą przedsiębiorcy, a także dokonanie rzetelnej wyceny usług. Wśród zadań, które stoją przed agencją w trakcie audytu SEO, należy wymienić przede wszystkim:

  • analizę historii strony i jej linków przychodzących
  • audyt ruchu organicznego na stronie
  • ocenę budowy strony, jej kodu źródłowego, publikowanych treści
  • sprawdzenie poprawności linkowania wewnętrznego
  • poszukiwanie błędów na stronie, elementów wymagających poprawy.

Efektem audytu SEO jest szczegółowy raport, który zawiera rekomendacje agencji dla strony przedsiębiorcy. Jeśli firma zdecyduje się nawiązać współpracę z agencją SEO, to właśnie od wdrożenia zmian opisanych w raporcie rozpocznie ona swoją pracę. Proces ten nazywany jest optymalizacją strony. Jest ona niezbędna, by algorytm mógł pozytywnie ocenić witrynę i przypisać jej większy wskaźnik zaufania. Agencja SEO zadba również o właściwy profil linków, które kierują do pozycjonowanej witryny. To właśnie dzięki nim strona może pojawić się w wynikach organicznych na określone frazy.

Bez pozycjonowania strony ciężko dziś dotrzeć do potencjalnych klientów poprzez wyszukiwarkę. Przedsiębiorca, który nie inwestuje w marketing internetowy, codziennie traci dostęp do wielu potencjalnych klientów. Dlatego wskazane jest jak najszybsze rozpoczęcie działań, które poprawią widoczność firmy w Google i tym samym zwiększą jej udział w rynku. Za sprawą pozycjonowania przedsiębiorca może więc zmaksymalizować swoje zyski i zwiększyć rozpoznawalność marki – a są to zalety, obok których żaden właściciel firmy nie przejdzie obojętnie.