Obecnie jednym z kluczowych działań marketingowych jest pozycjonowanie firmowej strony www. Polega ono na wykorzystywaniu konkretnych narzędzi wpływających na wyświetlanie witryny w czołowych pozycjach wyszukiwarki Google. Przekłada się to bezpośrednio na łatwiejsze dotarcie do potencjalnych klientów, co z kolei daje efekt w postaci wzrostu zysków i zachowania pozycji w danej branży.

Utrzymanie uwagi odbiorców to podstawa

Najważniejszą rolę w pozycjonowaniu odgrywają merytoryczne oraz nasycone słowami kluczowymi artykuły. Powinny one dotyczyć tematyki związanej z działalnością i być ze sobą polinkowane, tak aby użytkownik sprawnie poszerzał wiedzę z jakiegoś zakresu. Pożądana liczba takich tekstów uzależniona jest w ogromnej mierze od branży i celów, jakie stawia przed sobą firma. Z kolei długość musi wynosić co najmniej 1500 znaków, choć optymalną skutecznością odznaczają się publikacje mające 3000 znaków i więcej. Rozsądnym rozwiązaniem jest w tym przypadku skorzystanie z pomocy podmiotu, który specjalizuje się w optymalizowaniu stron dla wyszukiwarek internetowych (SEO). Najpierw zadba o pozyskanie jakościowych tekstów, a następnie umiejętnie rozmieści je na witrynie albo w serwisach zewnętrznych. Jeśli interesuje nas profesjonalne pozycjonowanie w Poznaniu bez żadnego problemu znajdziemy odpowiednią agencję.

Zasady dotyczące stosowania słów kluczowych


W artykułach używanych do pozycjonowania znajdują się słowa kluczowe obejmujące przeważnie jeden bądź dwa wyrazy. Niekiedy są to frazy stricte brandowe,  a niekiedy zwroty uniwersalne, lecz nawiązujące do profilu strony. Ich ilość nie może przekroczyć 3% całej zawartości tekstu, gdyż obniża to efektywność procesu optymalizacji. Warto umieścić omawiane słowo już w pierwszym paragrafie dla wyraźnego wskazania żywemu czytelnikowi i automatycznemu robotowi Google, jakie treści znajdą się w dalszej części. W tym kontekście zaleca się dodatkowo pogrubienie najważniejszych fragmentów, ewentualnie oznaczenie ich kursywą (ułatwia to interpretację). Pamiętajmy przy okazji, że zabronione jest kopiowanie jakichkolwiek publikacji z witryn zewnętrznych, bo mechanizm Google uznaje je za mało wartościowe. Muszą się tego wystrzegać w szczególności sklepy internetowe oferujące klientom różne towary. Na koniec należy jeszcze koniecznie wspomnieć o powszechnym błędzie polegającym na duplikowaniu treści w ramach poszczególnych podkategorii strony. Prowadzi to do wirtualnego nadawania im statusu niezbyt oryginalnych, co negatywnie przekłada się na pozycjonowanie.