Jednym z bardzo istotnych aspektów w zakresie pozycjonowania witryny internetowej jest linkowanie wewnętrzne. Obecnie wiele firm decyduje się na prowadzenie własnej strony w celach promocyjnych, a także wizerunkowych. Trzeba jednak pamiętać o tym, aby dbać o kwestie związane z widocznością serwisu w sieci. Nieraz przydatne może się okazać tutaj pozycjonowanie stron WWW Poznań. Algorytmy indeksujące portale w wyszukiwarkach zwracają uwagę na zagadnienia związane z linkowaniem wewnętrznym, dlatego też warto wiedzieć, czym ono jest i jak można wykorzystać jego potencjał podczas optymalizacji strony.

Czym jest linkowanie wewnętrzne?

Mianem linkowania wewnętrznego określa się odnośniki umieszczone w obrębie prowadzonej witryny internetowej, które prowadzą do jej podstron. Umiejętne wykorzystywanie takich linków może mieć wpływ na:

  • pozycję strony w wyszukiwarkach
  • komfort użytkowania serwisu
  • organizację i przejrzystość treści na portalu.

Dlatego właśnie nie należy bagatelizować zagadnień związanych z odnośnikami wewnętrznymi. Warto naprawdę przyłożyć się do opracowywania swojej strategii działania w tym obszarze tematycznym. Chodzi w końcu o to, aby strona była przyjazna dla użytkownika i prezentowała się profesjonalnie. Ma to znaczenie z perspektywy budowania wizerunku przedsiębiorstwa, a także przyciągania odbiorców do pozostania na portalu.

Jak stosować linkowanie wewnętrzne na stronie?


Istnieje wiele różnych pomysłów na to, jak wprowadzić linkowanie wewnętrzne na swoją stronę internetową. Osoby zainteresowane powinny przeanalizować dokładnie strukturę prowadzonej witryny i zastanowić się nad tym, gdzie można byłoby w naturalny sposób zamieszczać takie odnośniki. Ciekawym pomysłem może być po prostu wstawianie pod wpisami linków do następnego oraz poprzedniego w kolejności tekstu na stronie. Jest to bardzo prosta metoda, która — gdy publikowane treści są ciekawe i przydatne, a także mają chwytliwe tytuły — może zachęcać użytkownika do pozostania w serwisie i zapoznawania się z kolejnymi artykułami. Praktycznym rozwiązaniem jest także bez wątpienia linkowanie do opublikowanych na stronie tekstów, które poruszają temat związany z hasłem pojawiającym się w danym wpisie. W przypadku sklepów internetowych interesującą opcję stanowić może tworzenie opisów kategorii z uwzględnieniem przykładowych wyliczeń produktów, które użytkownicy mogą znaleźć w serwisie. Wówczas można wstawiać linki do szczegółowych opisów konkretnych towarów, jakie się sprzedaje. Ważne jest, aby dopasować strategię linkowania do specyfiki swojej strony.